Företagsbesök på FriskvårdsFokus i Älvdalen

Idag har jag varit på ett mycket inspirerande företagsbesök i Älvdalen!
Jag har varit hos Carola Hahlin som driver ett företag som heter FriskvårdsFokus. Carola driver sitt företag i den gamla vackra prästgården i Älvdalsn kyrkby och när man kommer in i behandlingsrummet får man en känsla av riktigt lugn. Smakfulla färger, tända ljus och man ser den lummiga trädgården genom de skira vita gardinerna. Helt perfekt för att komma ner i varv och slappna av.
Carola Hahlin som driver FriskvårdsFokus
Carola berättar att hon startade sitt företag 2008 när hon fortfarande studerade på Scott i Orsa. Scott är en turismutbildning där man kan välja friskvård som inriktning - det gjorde Carola.
- Då drev jag det på 50% men sedan hösten 2010 har jag arbetat heltid med mitt företag.
- Jag har tre inriktningar, fortsätter Carola, massage & SPA, Mama Boot Camp och livsmedel med ekologisk inriktning. Idag är det Mama Boot Camp som tar upp det mesta av min tid; fyra dagar i veckan har jag utomhusträning för mammor och barn i både Älvdalen och Mora. Det är jättepopulärt och passen är fulltecknade nästan varje gång - jättekul!
- Mama Boot Camp är inte bara en timmas träning utan i konceptet ingår även kostråd och uppföljning, berättar Carola vidare. Det är ett mycket uppskattat upplägg och många når de mål de satt upp i början av terminen.
I förra veckan uppmärksammades Carolas Mama Boot Camp på Radio Dalarna där de berättade om denna typ av träning som blivit en trend!


Carola på Mama Boot Camp
 Carola jobbar mycket med sociala medier och startade sin blogg redan 2009. Hon har personer som följer den från andra delar av världen och som ofta återkopplar och tackar för hennes tips och råd.
Läs mer på http://www.friskvardsfokus.blogspot.com/
- Att jobba med Facebook och bloggen gör att jag når många av mina kunder på ett kostnadseffektivt sätt, berättar Carola. Jag har även annonserat men det ger inte lika mycket - mina kunder finns på nätet.

Vad är det sämsta med att driva eget som du gör? frågar jag Carola.
- Det blir lite ensamt ibland. Jag saknar att ha arbetskamrater att fika och prata med, säger Carola. Jag saknar Våga drömma - träffarna som W7 anordnade förra hösten och vintern. Där fanns det möjlighet att träffa andra tjejer och få inspiration av varandra.

Hur ser du på framtiden?
- Jag har som mål att licensiera mig  som Personlig Tränare innan 2012. Jag skall fokusera på att vända mig till mammor och kvinnor som målgrupp. En dröm är att utöka mitt sortiment av ekologiska matvaror och kanske anordna en skördemarknad på hösten.
Jag lämnar prästgården och konstaterar att Carola är en mycket målmedveten och duktig entreprenör och mamma. Jag är övertygad om att FriskvårdsFokus kommer att utvecklas och växa på ett positivt sätt.

//Karin Hellström
ps. Jag får lite dåligt samvete och skall försöka igång fler Våga drömma-träffar i höst och vinter! ds.