Maria Rydqvist som denna säsong skall tävla för Älvdalens IF - hur går det?

Maria Rydqvist är utsedd till Älvdalsambassadör 2011 och vi kommer att ha ett bliogginlägg i månaden då vi följer Maria och hennes träning och tävlande för Älvdalens IF.


Maria Rydqvist på joggingrunda med barnvagnen


1. Hej Maria Rydqvist - hur går det? Hur är det med dagsformen?
 Jo men tack så mycket. Träningen har gått bra under sommaren och hösten! Helt enkelt lagom bra kan man väl säga.  Jag har varit helt och hållet skadefri för första gången på flera år, vilket har varit ohyggligt skönt. Träningen kan bli så mycket mer varierad och kvalitativ och förhoppningsvis bättre. Någon förkylning och så har det ju blivit men jag eftersträvar egentligen inte perfektion och tillåter det att gå lite upp och ner, vilket det också har gjort. Över ytan har jag hållt mig och det är jag glad för. I går var jag och sprang en rolig tävling i Sågmyra. Hackmora Bergslopp som är 2,9 km rätt uppför. Det gick jättebra och indikerade att formen går helt åt rätt håll. Så det känns bra inför vintern, det tycker jag!
 
2. När börjar tävlingssäsongen?
 Om sex veckor bara. Inte alls länge! Då blir det uttagningstävlingar i Bruksvallarna fredag till söndag. Tre lopp, tre discipliner. Mycket viktiga tävlingar med uttagning till väldscupen.
 
3. Vad ser du som den största utmaningen under denna säsong?
 Förra säsongen var ju en enda mental kick, så vinterns utmaning är helt enkelt att hitta den där känslan igen som jag hade i fjol. I år har jag ju tränat mer förstås. Det blir intressant att se vad det kommer innebära.
 
4.  Nu kommer vi att få rapporter från dig varje månad på Näringslivskontorets blogg men man kan även följa dig på din egen blogg och på twitter?
Ja det stämmer bra. Läs mer på http://mariarydqvist.se/
5. Tack Maria - när hörs vi nästa gång?
 Vi hörs igen om några veckor. Ännu lite närmare premiären!
 
Tack för idag och lycka till! Vi håller alla tummar!