Överlämning i Idre

Idag har jag varit i Idre och träffat Peter Entian, fd turismsamodnare i Älvdalen. Peter har sagt upp sig från sin tjänst på Älvdalens kommun och skall nu gå vidare med nya utmaningar.

Peter Entian har sagt upp sig från sin tjänst som turismsamordnare på Älvdalens kommun och ska anta nya utmaningar
Det är många olika arbetsuppgifter som jag ska sätta mig in i för att ta över efter Peter men jag är övertygad om att det kommer att gå bra - jag har många bra medhjälpare.
Älvdalens kommun har ett kontrakt med Norra Dalarnas Turistråd som säger att näringslivskontoret ska vara behjälpliga med vissa turismfrågor fram till 30 maj 2012 då turistrådets nye verksamhetschef skall vara på plats. Vi kommer givetvis att samarbeta med turistrådet även efter detta - besöksnäringen är ju en stor näring i vår kommun!
Åsa och Natalie på Turistbyrån i Idre (bilden är från sommaren 2011)
Jag passade även på att besöka turistbyrån i Idre idag. Där träffade jag Natalie som arbetar på turistbyrån som sedan 1 november övergått i turistrådets regi.
Natalie och Fredrik är anställda på heltid och har jobbat på turistbyrån i Idre under en lång tid. De är båda mycket kompetenta och har full koll på det mesta!
Min roll är att vara behjälplig när det dyker upp frågor som de inte har svar på och vara en länk mellan turistrådet och den dagliga driften. Det ska bli jättekul att samarbeta med dessa duktiga ungdomar!
Imorgon ska jag besöka Micke som jobbar på turistbyrån i Älvdalen som även den övergått i turistrådets regi. Det ska bli spännande att se hur det går för honom - även han är rutinerad och har varit med i driften på turistbyrån i Älvdalen tidigare.
För närvarande är det mycket frågor kring avtal med stugägare, produktion av vinterguiden, frågor från turistrådets medlemmar mm,mm.
Har Du funderingar?
Kontakta mig eller turistbyråerna på karin.hellstrom@alvdalen.se  eller info@visitidre.se så ska jag, Micke, Fredrik och Natalie göra vårt bästa för att svara på Dina frågor!
För mer info - läs på http://www.visitidre.se/


//Karin Hellström