Tack Älvdalens IF - härliga skidspår i #Älvdalen!

Rännkölen - paradiset för dig som vill åke skidor och njuta av naturen!
Idag var det premiär för mig på skidorna. Efter att ha läst om spåren vid Rännkölen var jag tvungen att ta mig dit och pröva.
Det är en bit att åka, närmare bestämt 18 kilometer från Älvdalen - uppför hela tiden (620 möh), men det är det värt.
Det är paradiset för den som vill ut i spåret och njuta av både skidåkning och naturupplevelsen! Älvdalens IF gör ett fantastiskt jobb med spårning, både på Rännkölen och på Skidstadion i Älvdalen.
Varje år betalar jag in 400 kronor för att få åka i spåren och det är värt varenda krona! Alterntivet är att betala 30 kronor per gång - det är ju mycket bökigare, tycker jag.
Diskussionerna kring spåravgifter är aktuell på många håll, men i min värld är det självklart att jag ska betala för att få åka i de fina spåren som Älvdalens IF står för! Tack för att ni alltid håller spåren så fantastiskt fina och välpreparerade!
Vill du stötta Älvdalens IF - läs mer om deras verksamhet på http://www7.idrottonline.se/default.aspx?id=191936
Första skidturen för säsongen...:)
Hur gick det då idag?
Jo vars. Man känner sig som en "kalv på grönbete" och balansen är väl inte den bästa men det är ju tre månader kvar till Vasalopsveckan och det ser ju positivt ut med kyla och snö framöver. Det blir nog bättre allt efter som.


Mycket snö och välpreparerade spår - tack Älvdalens IF!
I vårt utvecklade samarbete med Vasaloppet ser jag att det finns en stor utvecklingspotential i Älvdalens kommun. Vi har ju fantastiska spår och vi är relativt snösäkra vilket borde locka många proffs och motionärer som vill träna inför olika lopp.
Maria Rydqvist bor, tränar och tävlar för Älvdalen - hon är jättenöjd med de träningsmöjligheter som finns här.
Det finns mycket att jobba på kring detta!
Är du nyfiken på att pröva våra skidspår? Varmt välkommen til Älvdalens kommun! Läs mer om spårläget på: http://www.skidspar.se/ - sidan uppdateras hela tiden.

//Karin Hellström