Vintern har kommit till #Älvdalens kommun

Utsikt från mitt fönster mot Älvdalens vackra kyrka
Imorse stod termometern på -18 grader hos mig i Karlsarvet. I Idre var det kallast i landet på väderleksrapporten idag på morgonen, -27.
Rimfrost i träden, snö och riktigt kallt - det är vinter på riktigt i Älvdalens kommun!
Härligt, tycker jag som gillar att åka skidor och att njuta av vinteraktiviteter. Jag har ju bott i Göteborg största delen av mitt liv och där regnade det mest både höst och den "så kallade" vintern. Visst, det är fint på sommaren på västkusten men övrig tid är det trist.
För besöksnäringen i vår kommun är det viktigt med snö och kyla. Många av anläggningarna lever på de få veckor som turisterna kommer under vintern; jul och nyår och sportlovsveckorna.
Det har varit oroligt under hösten då snön kom sent men nu ser det ut att bli perfekta förhållanden under jul och nyår - jättekul!
Jag kommer att besöka norra delarna under jul och nyår och skriva här på bloggen om aktiviteterna i norr.
Då kan du läsa mer om hur säsongen är för skidturisterna i Älvdalens kommun.

Vi hoppas på många besökare i kommunen som kommer för att njuta av julstämning och härliga dagar i skidbacken och i skidspåren.
Läs mer om boende och aktiviteter på http://www.visitidre.se/

Varmt välkomna till Älvdalens kommun!

//Karin Hellström