Agneta får nya arbetsuppgifter på kommunen


Agneta Larsson flyttar i nästa vecka till sociala avdelningen där hon kommer att arbeta med konsument-, budget- och skuldsanering
I nästa vecka flyttar vår kollega Agneta Larsson till en ny avdelning här på kommunen.
I samband med den kommunala omorganisationen har tjänsten som landsbygdsutvecklare gjorts om och de arbetsuppgifter som Agneta haft med bland annat projektstöd inom Leader kommer att läggas över på Cen Månsson, Karin Hellström och Karin Ardefelt.

Vad blir dina nya arbetsuppgifter, Agneta?
- Jag kommer att fortsätta arbetet med konsument-, budget- och skuldsanering som jag arbetat med tidigare på 50%. Dessutom har jag fått ett antal nya arbetsuppgifter som
t ex förebyggande arbete med hushållsekonomi hos privatpersoner. Att arbeta preventivt och hjälpa till - innan det blir allt för allvaliga konsekvenser.

Hur länge har du arbetat som landsbygdutvecklare?
- Jag började med det i slutet av 90-talet.

Vad kommer du att sakna med landsbygdsutvecklingen?
- Jag kommer att sakna det positiva arbetet med personer som vill driva projekt och utveckla vår bygd - mötet med alla engagerade människor!
Hur ser du på dina nya arbetsuppgifter?
- Spännande och utmanande. Det känns bra att kunna hjälpa människor att bli självständiga och få kontroll på sin egen ekonomi. Att kunna hjälpa till i tid och förebygga att människor hamnar i kläm.

Kommer du fortsättningsvis att arbeta med att hjälpa både privatpersoner och företag?
- Jo, så är det. Alla är välkomna att kontakta mig - företagare eller privatpersoner.
Mina kontaktuppgifter är:
Telefon; 0251 - 80 221
Mejl: agneta.larsson@alvdalen.se

Vi på näringslivskontoret önskar Agneta lycka till med sina nya arbetsuppgifter!

//Karin Hellström