Tillväxt via ägarskifte - välkommen på en informationskväll i Älvdalen

 

 



När vi ser på företagsstatisktik i Älvdalens kommun kan man konstatera att är det många företagare som börjar "komma upp i åren".
Vi kan även se att många företag "försvinner" och läggs ned.
För att vi ska få en positiv utveckling i kommunen behöver vi fler företag och företagare i framtiden och kanske kan befintliga företag överleva med en eller fler nya ägare?
I samverkan med Svenskt Näringsliv, ALMI och ett antal andra aktörer anordnar vi nu en informationskväll på hotellet i Älvdalen.
Vi hoppas att många företagare kommer och lyssnar.
Träffen kommer att svara på frågor som till exempel:

Hur förändras värdet på mitt bolag idag och om 2-3 år?
Kan jag påverka värdet?
Vad skall jag tänka på om jag vill jobba kvar men inte längre vill axla ägaransvaret?
Hur ser jag bäst till att verksamheten finns kvar på orten och hur ser skatteproblematiken ut vid en ägarförändring eller ett generationsskifte?
Exempel på bra finansieringsupplägg?

Älvdalen 8/5 kl 16.00 -18.00 '
Plats; Älvdalens Hotel

Program:

1.  Värdar; Älvdalens kommun, Svenskt Näringsliv   
2.  Överlåtelseprocessen och värdering Jan Wiklund SFF
2.  Ett generationsskifte Heimer & Co Reklambyrå Eva Wikner Grahnström berättar om sina erfarenheter.
3.  Skatterådgivning Ernst & Young
4.  Finansiering Almi Företagspartner'

Kaffe och macka såväl före som efter.

Anmälan till Karin Hellström eller Karin Ardefelt senast den 27 april.

Telefon Karin H : 0251 - 80 232
Telefon Karin A: 0251 - 80 228

Varmt välkomna!

//Karin Hellström