Full fart på byn på Musik- & motorfestivalen. Många besökare i kommunen ger underlag för en bättre kommersiell service. |
Hur definierar man service? Vad är det?
Vi svarar troligtvis alla olika på frågan beroende på hur vår livssituation ser ut?
I frågeställningarna hade de delat upp service i tre olika delar - offentlig, kommersiell och ideell service.
Jag svarade främst ur ett näringslivsperspektiv från kommunen på frågorna:
Hur jobbar kommunen med näringslivsutveckling?
Vilken service erbjuder näringslivskontoret till kommuninvånare och företagare?
Mina svar är att vi bland annat jobbar med:
- Företagsbesök - inventering av företagarnas behov vid personliga möten.
- Företagarfrukostar - information om vad som är på gång i kommunen.
- Personlig rådgivning till företagare och personer som vill starta eget.
- Forum Älvdalen - möjlighet att möta tjänstemän på kommunen för att ställa frågor.
- Work shops - utbildning/rådgivning i grupp.
- Nätverksträffar med olika teman.
- Utbildningar genom till exempel Dalalyft.
- Näringslivskontoret arbetar även med information som till exempel nyhetsbrev, blogg, twitter och facebook.
- Näringslivskontoret hjälper till att slussa företagare vidare vid till exempel företagsstöd, rådgivning för invandrare, innovationer mm.
Vi på näringslivskontoret hoppas att alla (eller iallafall de flesta) upplever att vi ger en god service på näringslivskontoret i Älvdalens kommun.
Om ni inte tycker det hoppas vi att ni hör av er till oss så att vi kan bli bättre.
Vad är service för dig?
Tvivla inte - mejla eller ring oss om ni har synpunkter på vårt arbete och vår service!
Vi som arbetar med näringslivsfrågor:
Karin Hellström (kontor i Älvdalen)
Näringslivssamordnare
karin.hellstrom@alvdalen.se
0251- 80 232
Karin Ardefelt (kontor i Särna)
Näringslivssekreterare
karin.ardefelt@alvdalen.se
0251 - 80 228
Karin Ljudén (kontor i Älvdalen)
Företagsrådgivare W7 Dalarna
karin.ljuden@alvdalen.se
0251 - 80 226
//Karin Hellström