Det är konstaterat att våra kommuninvånare är mycket flitiga!

Jag har varit på LEADER:s (Lider södra fjällens) LAG-möte  i Sveg.
Något som jag vill dela med mig av efter detta möte är att våra kommuninvånare har varit mycket flitiga. Bra jobbat! (Älvdalens kommun har haft en uppväxling av sin insats på ca: 300% 2008-2012 mycket positivt och glädjande tycker jag).

Du finner mer information om LEADER på deras nya hemsida klicka på länken nedan. http://www.sodrafjallen.se/startsida/ 

Denna Lider omgång börjar gå mot sitt slut. Jag vill flagga för att det finns pengar kvar för ungdomar . Jag hoppas att vi tillsammans i norra älvdalen (det geografiska område som ingår i Leader södra fjällen). hjälps åt att sprida denna information till våra ungdomar så att de får en chans att utvecklas!
Alla ni ungdomar i vår kommun som är mellan 13 och 25 år, har ni drömmar så finns det medel att förverkliga dem!

Klicka på länken nedan så finner du mer information om Ung
http://www.sodrafjallen.se/ansok/startgas---ung/  

Du kan också kontakta  
Kontakta Karin Ardefelt karin.ardefelt@alvdalen.se 0251-80 228

Karin Ardefelt