Det magiska ljuset

 Det magiska ljuset på kvällen längs med älven
Nu är det snart midsommar och det magiska ljuset är här. En kvällspromenad längs med älven gör att man släpper alla tankar och bara njuter. Det är verkligen livskvalitet!

Det har varit en konstig vecka denna veckan. Man kommer "ur fas" när det är helgdag mitt i veckan. Men man ska inte klaga, det är skönt att vara ledig och få tid till ved och annat skojigt :-)
Idag har jag jobbat med vår hemsida www.alvdalen.se/naringsliv. Allt bloggande och aktivteter på Facebook och twitter gör att man glömmer av de "traditionella" medierna. Det är inte bra.
Hemsidan har varit mitt dåliga samvete länge och jag har inte haft tid att "städa" den men idag blev det av. I allafall en början till städning.
Det är jätteviktigt att hemsidan alltid lever och känns aktuell men ändå inte för "pladdrig". Bloggen får stå för det.
Jag är jätteglad och tacksam om ni som läser bloggen tar en titt på hemsidan och tycker till kring innehållet!

Imorgon bär det av mot Norge. Vi ska åka och hälsa på kollegor som arbetar med näringslivsfrågor och turism i Tynnset och Röros och diskutera utvecklingen av Kopparleden på norska sidan. Vi kommer att träffa representanter som är engagerade i projektet Scandinavian Heartland och utbyta erfareneheter samt hitta nya samarbetsformer för att utveckla besöksnäringen i både Älvdalen och kommunerna på norska sidan. Det ska bli kul och spännande att besöka deras motsvarighet till näringslivskontor och se hur de arbetar.
Lördagen den 9 juni är det dessutom Motorcykelns dag i Röros - det kommer att bli mycket mc.

Jag ska givetvis rapportera på Facebook, twitter och på bloggen vad som händer i Norge!
Vi hörs snart igen.
//Karin Hellström