Utsmyckning av Särna

Man känner sig välkommen till Särna på det fina sommartorget
Idag har jag varit i Särna i stort sett hela dagen - det är alltid lika kul att träffa engagerade Särnabor!
Mitt första möte hade jag med Särna Turistförenings ordförande, Helena Adolfsson.
En riktig eldsjäl som driver många frågor i Särna. Syftet med vårt möte var främst att jag ska hjälpa Helena att intyga för Länsstyrelsen att föreningen använt pengarna de fått som stöd till "rätt saker".
Helena på de nya sittplatserna på sommartorget
Helena visade mig allt som föreningen och ideella krafter arbetat med i Särna; sommartorget med bodar och nya sittplatser, planteringar, utjämning av mark mm, mm.
Nytt staket är på gång och färg beställt för att måla bodarna.
Mors Lilla Olle ska få en skylt som berättar historien
Vi fortsatte bort mot Mors Lilla Olle som just nu har en provisorisk skylt men en "riktig" är påväg.
Helena berättar på planerna kring att engagera fler som kan hjälpa till att få byn att blomstra - mycket fina blommor är det som måste skötas om.

Helena visar hennes hemliga gömställe :-)
Utanför kommunkontoret är det iordninggjort med grus, blommor och en ny sittplats.
Tack Helena för den guidade turen - jag kan intyga att mycket arbete är gjort och fint har det blivit!
Inte minst de nya fina skyltarna som visar vad som är på gång i Särna:
Särna Turistförening ställer ut veckoprogram för att locka besökare att stanna i Särna och ta del av aktivitetr - jättesnyggt och informativt!
//Karin Hellström