Mentorskap - ett sätt att utveckla Ditt företag?

Karin och Per - tredje generationen på Ebons Charkuteributik i Stora Saluhallen i Göteborg
Under min tid som företagare på Ebons Charkuteributik i Saluhallen i Göteborg och under mina anställningar har jag haft ett antal olika mentorer. Jag sökte själv upp dessa personer som jag sett upp till och beundrat i deras yrkesroller och frågade om de kunde tänka sig att vara ett bollplank för mig som person/mitt företag. Det har varit jättebra och mycket lärorikt - inget jag ångrat.

Nu finns det möjlighet för Dig som drivit företag i minst ett år att få hjälp att hitta en mentor!

ALMI har utvecklat konceptet "Mentor Utveckla Företag" där de matchar adepter och mentorer i Dalarna.
Du som har varit företagare i minst ett år anmäler ditt intresse genom att gå in på www.almi.se/mentor - där kan som adept (eller om du vill bli mentor) läsa mer och fylla i en intresseanmälan direkt på webben.
Har du frågor kan du kontakta Marianne Nåhem som är projektledare för Mentor Utveckla Företag på marianne.nahem@almi.se
- Vi är mitt inne i intervjuperioden, hälsar Marianne, vänta inte utan anmäl dig NU!

Som sagt - jag rekommenderar mentor-programmet varmt. Det är lärorikt för båda parter och ger en möjlighet för Dig att utveckla Ditt företag!

//Karin Hellström