Näringslivskontoret på Älvdalens Utbildningscentrum

Vad gör vi på näringslivskontoret? Idag berättade jag för lärare och ledningen  på Älvdalerns Utbildningscentrum om vårt arbete 
Idag på morgonen har jag varit på Älvdalens Utrbildningscentrum och presenterat näringslivskontoret på Älvdalens kommun. En gång i månaden samlas alla lärare och ledningen till ett informationsmöte och denna gången fick jag möjlighet att vara med. Det tackar jag för!
Min  presentation bestod av följande punkter:

- Vem är jag och varför är jag här?
- Presentation av näringslivskontoret på Älvdalens kommun
- Hur ser företagandet ut i kommunen?
- Vad kan vi göra tillsammans?

Syftet med mitt besök var att bjuda in till ett ökat samarbete mellan näringslivskontoret och Älvdalens Utbidlningscentrum. Jag tror att vi tillsammans kan hitta och locka fler företagare att etablera sig i vår kommun, tillsammans arbeta för att få elever att bosätta sig i vår kommun och tillsammans "sätta Älvdalen på kartan". Det finns massor att göra och vi lyckas bättre genom ett ökat samarbete.
Som tidigare elev på Älvdalens Utbildningscentrum berättade jag att  skolan var anledningen att jag flyttade till Älvdalens kommun - jag tror att vi kan locka fler att stanna kvar!
Tack Ing-Marie Bergman för att du hjälpte till att ordna så att jag fick vara med idag!
//Karin Hellström