Varför ska du som företagare gå på Idrekonferensen?


Snart är det dags för Idrekonferensen igen. Denna gången kommer den hållas på Hotell Älvdalen den 23-24 november.
Jag brukar få frågor från företagare; varför ska jag gå på Idrekonferensen?
För att få ett svar på den frågan och synpunkter från någon som varit på Idrekonferensen bestämmer jag mig för att ställa några frågor till Frida Torsein som var med för första gången i fjol:



Hej Frida Torsein, entreprenör som driver Direktrisbyrån i Älvdalen!
Hej hej Karin!

Du driver företag i Älvdalen? Kan du berätta lite om dig och ditt företag?
Ja, jag driver företag i Älvdalen, sedan jag flyttade hit i början på 2009, fast med vissa avbrott för föräldraledighet. Jag frilansar som mönsterkonstruktör och har en syateljé. I mitt företag har jag två varumärken: Torsein Kotyr som är namnet jag sätter på alla kläder och smycken jag gör, samt Kattugeln där jag gör mössor och pekbok på Älvdalska, och även Orsamål. Förutom det ingår även stilanalyser i min repertoar, där jag hjälper folk att klä sig efter sin form och färg.

Förra året var du med på Idrekonferensen för första gången - du som småföretagare, hur upplevde du Idrekonferensen?
Åh, jag tyckte att det var jätteroligt på konferensen! Jag hade ingen aning om vad konferensen skulle innebära eftersom jag knappt hört talas om den tidigare, men blev glatt överraskad. Roliga att träffa andra företagare - och även alla andra som vad där. Det var även intressanta föreläsare under dagarna, och middagen på fredagskvällen var väldigt rolig den med.

Kan du rekommendera andra att delta?
Ja, det kan jag verkligen göra. I alla fall om man är intresserad av att knyta nya kontakter och att vara med och påverka och diskutera viktiga frågor i kommunen.

Varför tycker du att man ska vara med?
Det var väldigt nyttigt och roligt att vara med - inte bara knyter man nya affärskontakter som företagare, man är med och påverkar, som jag sa tidigare.

Tack Frida - vi ses den 24-25 november på Hotell Älvdalen!
Ja, det gör vi!

Läs mer och anmäl dig till Idrekonferensen - gå in på www.idrekonferensen.se

//Karin Hellström