Bergsgården laddar för Larz-Kristerz!

Idag har jag varit på Bergsgården i Evertsberg och ätit deras goda Bergsbuffé till lunch.
Där var det full aktivitet inför helgens evenemang då Larz-Kristerz spelar under två kvällar vilket betyder dans, musik och god mat!
Hur går det med biljettförsäljningen, frågar jag Tobbe?
- Vi har sålt slut på supébiljetterna till båda kvällarna men det finns möjlighet för dem som "bara" vill dansa att komma på eftersläppet, berättar Tobbe.
- Larz-Kristerz kommer att lansera deras nya öl i helgen, vi blir "först ut" - det får man inte missa! tillägger Tobbe.

Förberedelserna pågår för fullt på Bergsgården i Evertsberg - i helgen blir det fest med
Larz-Kristerz!
Micke har fullt upp med att beställa varor och planera inköp.
- Det blir nog panacotta till efterrätt, säger han när han sitter vid datorn och planerar menyn, det passar bra efter jul.
- 180 sittande gäster per kväll som ska äta supé, det kräver planering, säger Micke.
- Mmmm, det blir nog jättegott, säger jag som inte köpt någon biljett...

Lars-Kristerz på "hemmaplan" den 4 och 5 januari!
Jag önskar Bergsgården/Dalgatan 118 lycka till med arbetet och hoppas att det blir två riktigt lyckade kvällar!!
Jag får nog anmäla mig till en danskurs om jag överhuvudtaget ska våga gå på en tillställning som detta..:-)
Dansa - det är alla proffs på här i Älvdalen!!!

//Karin Hellström

ps. läs mer om eventet på Facebook https://www.facebook.com/events/107914736030325/ ds.