Marknadsföring på nätet är det något för dig och ditt företag?




Bild på bystugan i Storsätern utan vinterskrud.
 
 


Vi kommer att ha en föreläsning i Storsätern med rubriken Marknadsföring på nätet med fokus på besöksnäring. Jag hoppas att du tar tillfället i akt för det är inte varje dag som man kan erbjuda en sådan här föreläsning här uppe hos oss i norr, dessutom så är det alldeles kostnadsfritt.


När Cornelia Schmid Grövelsjögården var på rådgivning, då föreslog hon att vi skulle vara i Grövelsjötrakten vid nästa tillfälle, vi tackar för detta goda förslaget.

Jag vill tillägga att det generella begreppet är marknadsföring på nätet, så detta är även aktuellt för de företag som inte riktar sig direkt till besöksnäringen


Vi kommer att vara i Bystugan i storsätern
 
Tisdagen 5/2


kl: 18:30-21:00
 

(föreläsningen är i Storsätern, men vi hoppas att det kommer företagare eller sådana som eventuellt vill bli företagare från hela kommunen.)
 

Marknadsföring på nätet växer i dag snabbt. Det handlar helt enkelt om att göra sitt företag och de varor eller tjänster som erbjuds synliga på Internet. Att inte synas bland sina konkurrenter där, är att missa en möjlighet att göra affärer. Syftet med våra föreläsningar är att visa på vilka möjligheter det idag finns att använda IT i företagets verksamhet. 
 

Föreläsningen ger dig kunskap att använda internet som en integrerad del i din marknadsföring och svar på frågor så som:
  
·         Hur kan jag marknadsföra företaget på internet?

·         Vad ska jag tänka på inför anskaffande av hemsida eller webbshop?

·         Hur gör jag för att mina kunder ska hitta företaget på internet?

·         Vad ska jag tänka på när jag väljer IT leverantör?

·         Behöver jag delta i sociala medier?
 

Förra gången som Carina Alvén var här så var föreläsningen i Idre, denna gång kommer föreläsningen att fokusera på besöksnäring, men det generella begreppet är marknadsföring på nätet, så detta är även aktuellt för de företag som inte riktar sig direkt till besöksnäringen)

Ta nu tilfället i akt och anmäl dig till:

Karin Ardefelt Näringslivskontoret
Karin.ardefelt@alvdalen.se
0251-31228

Du kan också kontakta turistbyrån i Idre.  


Man kan boka personlig rådgivning  hos Carina Alvén och efter förra föreläsningen i Idre har ca:  17 företag gått på rådgivning hos Carina. När Cornelia Schmid Grövelsjögården var på rådgivning, då föreslog hon att vi skulle vara i Grövelsjötrakten vid nästa tillfälle, vi tackar för det goda förslaget.
Om du klickar på länkarna nedan så kan ni läsa några av företagarnas reflektioner efter de att de träffat Carina:       


 

 Karin Ardefelt