Intensiv vecka för Anna som ska hjälpa turistföretagen paketera

Nu i eftermiddag tittade Anna Karlsson in på mitt kontor, det är tjejen som denna vecka har åkt runt i vår kommun för att hjälpa företagen med att "paketera". På tisdagen var hon med på lunchmötet i Grövelsjön. Nästa vecka kommer hon att åka till Engerdal för att besöka entreprenörer på andra sidan landsgränsen. Grundtanken är att få fram paket som sträcker sig över gränsen. Målet är att alla företag skall nå ut till fler kunder och att regionen ska blir starkare. Är du intresserad så ska du kontakta Anna Karlsson eller Visit Idre. Om du vill läsa ytterligare information, klicka här. Nedan har jag gjort en snabb intervju för att se hur veckan har varit för Anna.



Hej Anna nu har du varit din första vecka i vår region, du fick rivstarta med turistmässan och sedan har du besökt företag i vår kommun kommun, hur sammanfattar du denna vecka?
– Lärorik, intressant, rolig och mycket intensiv.


Har du fått några aha-upplevelser?
– Det finns så mycket att erbjuda i detta område, ett jättestort utbud, många möjligheter, ja en otrolig potential.


Har du fått några överraskningar?
– Ja alla här säger att det är så långa avstånd, men det har inte jag upplevt, 45 min i ena eller andra riktningen är ju ingenting när vi talar om naturupplevelser.


Något negativt med veckan?
– Nej inte mer än att jag är helt slut!


Har du stött på några svårigheter?
– Ja företagarna har lite olika förutsättningar/erfarenhet.


Hur många företag har du besökt denna vecka?
-10 st.


Vad händer nu?
– Samma sak fast jag åker till norska sidan under en vecka. Sedan åker jag till SITES kontor och sammanställer materialet, och svarar på de frågor som har dykt upp.


Vad händer sedan?
– Paketen ska slås ihop tillsammans med entreprenörerna och sist men inte minst ska de lämnas över till destinationsbolagen.


Hur länge kommer du att vara hos SITE?
– Till den 14/6.


Anna vill tillägga att hon verkligen har känt sig välkommen på besöken, det har varit så trevligt!

Läs gärna vad SITE har skrivit om veckan som Anna har tillbringat i Älvdalens kommun  http://www.sitedestination.com/sv/paketering-i-alvdalen



//Karin Ardefelt