Idre yran drar igång

Idag besökte jag Idre yran, som precis är på gång att dra i gång för fullt. Den 11-14 juli är det feststämning i hela Idre, med snöskotershow, tivoli, marknad, cruising, musik från både Larz Kristerz och Eva Eastwood. Helt klart värt ett besök!

När jag kom till Idre var det första jag möttes av musiken som spelades från Shell-mackens tak, där fanns flera högtalare som spelade stämningshöjande musik. Mitt emot fanns marknadsstånd och tivolit.

Högtalare på Shell
Vid strax före 11 på förmiddagen, när jag precis kommit dit, var det inte så mycket aktivitet, och därför gick jag och åt en tidig lunch. När jag kom ut från restaurangen, hade plötsligt hela Idre börjat sjuda av människor – barnfamiljer, raggarbilar som börjat komma dit, alla hade kommit dit medan jag åt lunch.

Plötlsigt var det fullt med marknadsbesökare...
Jag gick in till Syrran och jag och frågade tjejen i kassan om det märktes att det var Yra på gång, och det tyckte hon verkligen. Det var roligt att det börjat komma folk. Även tjejen på Lodjuret sade samma sak.
Vid Shell-macken hade även Assistance-kåren hunnit börja med sin aktivitet under mitt lunchande. De erbjöd barn att åka mini-Assistancekårbilar, vilket verkade vara ett mycket populärt inslag bland barnen.

Tänk att få prova att köra en sådan här bärgningsbil!
När jag åkte tillbaka till södra kommundelen möttes jag ideligen av raggarbilar, som jag antar var på väg till Yran. Den här yra helgen tror jag kommer att bli väldigt rolig för de åker dit. Kanske borde ni då även prova Yran-vattnet som kommer finnas till försäljning under Yran.


Läs mer:
http://naringslivalvdalen.blogspot.se/2013/06/allan-bengtsson-idre-yrans-eldsjal.html
http://naringslivalvdalen.blogspot.se/2013/06/idre-yrans-program.html
http://naringslivalvdalen.blogspot.se/2012/07/bunkris-brandtorn-och-idreyran.html



//Frida Torsein