Daniel Modigh - en inflyttare

Daniel har flyttat till Särna i från Leksands kommun. Jag vet att han har en fil. kand. i kognitiv neurovetenskap. Min spontana tanke är, var finns det jobb här i vår kommun för denna kompetens?Jo Daniel arbetar på Glimten i Idre som handledare med ansvar för arbetsmiljö och friskvård.


Var det svårt att ta steget och flytta upp till norra delen av vår kommun?
-Nej det tycker jag inte, jag hade funnit kärleken här. Föresten varför skulle jag vara rädd, det är ju bara att flytta här ifrån om jag inte skulle trivas.

Trivs du här Daniel?
Ja det gör jag verkligen.

Vad gör du när du inte arbetar?
- Jag tränar en hel del, exempelvis så åkte jag Vasaloppet förra vintern. Fotografering  är ett annat av mina intressen. Jag och min familj gör gärna utflykter runt om i vår vackra natur. Det rika utbudet vad gäller friluftsliv här i trakten är en av anledningarna till varför jag kunde tänka mig att flytta hit.

Har du något annat spännande att berätta?
-Jag har blivit pappa och är nu pappaledig med min lilla son Enar.
-När jag och min sambo väntade barn så kände jag att det var hög tid att göra mitt examensarbete för att skapa fler möjligheter i mitt yrkesliv. Jag gjorde min Uppsats från högskolan, den blev om något som jag brinner för nämligen mindfulnessmeditation och uppsatsen kom att handla om dess effekter på hjärnan. I somras låg examen i mina händer.

Har du några planer den närmsta tiden?
Många! och just nu planerar jag en kurs i mindfulness som jag ska hålla i vinter. Jag kommer att ha introduktion nästa söndag 17/11. Ni kan längre ner i detta inlägg se mer information om denna introdution. Mindfulness och hälsa är något som jag verkligen vill arbeta med i framtiden tillägger Daniel.

Har du haft några funderingar om du kan utveckla detta vidare!
Daniel svarar mig lika självklart som vanligt:
- Ja! Jag brinner för detta och jag tror att det är många som kan ha nytta av mina kunskaper. Jag tänker på företagen i vår kommun. De kan hyra in mig som föreläsare, konsult m.m. Här är det bara fantasin som sätter gränser.



Lycka till Daniel. Jag hoppas verkligen att du ska fortsätta att trivas här.


Läs mer:
http://naringslivalvdalen.blogspot.se/2013/09/foretagsbesok-pa-grovelsjon-alpacka.html
http://naringslivalvdalen.blogspot.se/2013/09/nyhetsbrev-augusti-2013.html
http://naringslivalvdalen.blogspot.se/2013/05/frukostmote-i-sarna-nu-pa-tisdag-46.html



//Karin Ardefelt