Intervju med en företagare inom miljöområdet kommunen

I jobbet som näringslivssamordnare träffar man mycket intressanta personer och företag. Vi passade på att intervjua Jerker Abrahamsson, som arbetar inom miljö- och skyddsområdet.

Jerker Abrahamsson
Berätta lite om dig själv, Jerker.
Jag har jobbat 11 år som skyddsingenjör i Uppsala, Hudiksvall/Bergsjö och Falun. Vidare var jag kvalitetschef i tre år vid Sveriges största boktryckeri, Scandbook i Falun. I 17 år var jag miljöchef vid Herdins Färgverk AB och AB Rötmotaverken (AB Röa och Falu Vapen Färg AB) i Falun.

Var håller du till i vår stora kommun?
Jag bor i Blyberg, Älvdalen.

Vad kan du hjälpa företag med?
Jag håller utbildningar inom arbetsmiljö t ex härdplaster, kemiska hälsorisker mm. Jag kan också bistå vid ärenden enligt miljöbalken, främst miljöskydd för industrier. Har även jobbat med certifiering och drift av ledningssystem enligt ISO 9000 och ISO 14000.

Vad heter ditt företag?
Mitt aktiebolag heter Jerker Abrahamsson, Miljö, Arbetsmiljö och Kvalitetskonsult AB, och innehar F-skattebevis.

Vill du komma i kontakt med Jerker når du honom på följande vis:
Tel: 070 567 8850, e-mail: jerker.abrahamsson@outlook.com, postadress: Blyberg Brittbacken 4, 79691 Älvdalen


Läs mer:
http://naringslivalvdalen.blogspot.com/2015/09/medarbetare-pa-samhallsenheten.html
http://naringslivalvdalen.blogspot.com/2015/09/vill-du-veta-mer-om-lona-bidrag.html
http://naringslivalvdalen.blogspot.com/2014/09/kan-miljoteknik-vara-en-affarsmojlighet.html



//Frida Torsein